Kroužky a další rozšiřující aktivity
PODPORA POHYBU A SPORTU aneb "VE ZDRAVÉM TĚLE ZDRAVÝ DUCH"
Děti se pravidelně účastní pohybových aktivit zaměřených na rozvoj všeobecné obratnosti, her s míčem a s tělocvičným náčiním.
Tyto aktivity probíhají v tělocvičně ZŠ Husova a jsou zajišťovány pedagogy naší mateřské školy. Děti podporujeme a vedeme k samostatnosti a zdravé sebedůvěře.
Pohybové aktivity probíhají pravidelně v pondělí a ve středu v dopoledních hodinách vždy po třídách ve školním roce od měsíce října do měsíce května mimo měsíce prosinec.
Harmonogram a více informací v naší MŠ.
PLAVÁNÍ
V bazénu v Plavecké hale na Klíši probíhá 1x za 14 dnů ve čtvrtek pod vedením ředitelky školy plavecký výcvik dětí pro děti v povinném předškolním vzdělávání. A Každý týden v úterý probíhá plavání zpravidla po třídách, třídy se tak vystřídají vždy jednou za měsíc. Doprava je v zimních měsících zajištěna autobusem tam i zpět za doprovodu pedagogických pracovníků MŠ.
V rámci plavání se děti pod vedením ředitelky školy a dalších učitelek hravou formou učí nebát se vody a k tomu využívají plno vodních a podvodních pomůcek. Malé děti Plaváčci si osvojují motorické učení a zdokonalují se v dovednostech: plavecké dýchání, plavecké splývání, zanoření se a orientace pod hladinou, vstup, pády a skoky do vody, rozvíjí záběrové dovednosti a pocit vody.
Cílem je naučit děti orientaci ve vodě a základům plavání. Děti, které se již účastnily plavání v předchozích rocích, se mohou zdokonalit v plaveckých pohybech a způsobech.
BRUSLENÍ
V letošním školním roce 2025/2026 bruslení neprobíhá.
Při absolvování bruslení je dětem pohyb přirozený a proto se opravdu každé z přihlášených dětí bruslit naučí. Jde ale především o společně sdílenou radost z pohybu, tak i při dosažení vlastních menších či větších úspěchů. Zpočátku jde o první kroky s pomocnou nácvikovou hrazdou, balancování na ledě a vyrovnávání vlastního těžiště. Také nějaké pády k tomuto patří a tak se děti učí zvládat i psychicky náročnější situace, být odolní a s vytrvalostí zdolávat překážky. Snahou je umožnit dětem poznat i jinou sportovní aktivitu, mít možnost se hýbat, zvládat koordinaci těla a procvičit hrubou motoriku. Děti si užívají zábavnou formu pohybových her a radosti z prožitku. Chlapci si poměřují síly při hrách s hokejkou, stanou se z nich tak na chvíli malí hokejisté a pokročilé holčičky zkouší jednoduché prvky krasobruslařky. Děti se neustále zdokonalují ve svých nově nabytých pohybových dovednostech, které zúročí i při trávení volného času, kdy i s rodinou mohou sdílet společně tyto sportovní aktivity.
Výuku v bruslení vede ředitelka školy a další pedagogičtí pracovníci. U dětí se rozvíjí fyzická a psychická zdatnost, koordinace pohybu těla včetně otužování. Učí se trávit čas aktivním způsobem a rozvíjí se jejich kladný vztah ke sportu.
LYŽAŘSKÝ KURZ - HRAVÉ LYŽOVÁNÍ
Ve spolupráci se Ski areálem Telnice 20 km od Ústí nad Labem organizujeme lyžařský výcvik dětí. Celý lyžařský výcvik probíhá v rozsahu 5 dnů, kdy děti jsou po celé dny pospolu, užívají si příjemný pobyt na čerstvém vzduchu v kolektivu kamarádů a zároveň se naučí hravou formou základům lyžování včetně jízdy na vleku (pumě).
Výuka probíhá pod vedením ředitelky školy, která má absolvovaný kurz instruktora lyžování zaměřený na děti předškolního věku a pro žáky v základní škole. Lyžařský výcvik probíhá v bezpečném prostředí dětské lyžařské školy formou her, cvičení a netradičních aktivit dle doporučených metodických postupů tak, aby se nenásilnou formou vytvořil přirozený vztah k nové formě pohybu, pocit jistoty na sněhu, uvolněnosti. Ředitelce při vedení kurzu pomáhají instruktoři ze Ski areálu Zadní Telnice.
I v letošním školním roce zjišťujeme zájem rodičů o tento výjezd s dětmi. Pokud se uskuteční, rodiče jsou vždy v měsíci listopadu seznámeni s organizací výjezdu.
MALÁ JÓGA
V letošním roce je činnost jógy zahrnuta do programu jednotlivých tříd.
ŠKOLÁČEK
Podpora rozvoje dítěte před nástupem do základní školy probíhá individuálně a plánovaně s každým dítětem po celou dobu docházky dítěte do mateřské školy. Cíleně jsou tak děti vedeny k dosahování klíčových kompetencí podle možností a potřeb každého dítěte.